Hvordan leadgenerering booster dit salg

Leadgenerering er vejen frem, hvis du vil have nem adgang til købsparate kunder. Et lead er kort fortalt en kontaktmulighed til en kunde, som har vist interessere for dit produkt. Leadgenerering går altså ud på at servere muligheder for salg på et sølvfad, og hvem vil ikke gerne have det.

Alt efter ønsket kundetype kan leadgenerering foregå på forskellige måder ligesom nogle metoder er bedre end andre til specifikke formål. Leadgenerering kan bestå af traditionel telemarketing, hvor et call center leverer en oversigt med kontaktoplysninger til kunder, der har vist interesse, og hvad deres interesse mere specifikt er.

Leadgenerering foregår dog i stigende grad online, hvor databasen med potentielle kunder opbygges ved at kunderne tilmelder sig et nyhedsbrev, downloader en gratis e-bog eller lignende og samtidig afgiver oplysninger om, hvordan dit produkt kunne være interessant for dem.

Leadgenerering

Udgifterne til leadgenerering varierer alt efter, hvor besværligt det er, at skaffe relevante leads til dit produkt. TM Telemarketing tilbyder dog inden for visse brancher ”no cure no pay” løsninger, hvor du betaler en fast pris pr. lead. Det tilbyder vi i de brancher, hvor vi allerede har stor erfaring og derfor ved, hvad der skal til for at skaffe et lead.

Du kan læse mere om vores effektive leadgenerering på vores website.